1. Hva denne policyen dekker
Denne retur- og angrerettpolicyen gjelder for Cleverly v/ Mikkel Andersen (“Cleverly”, “vi”, “oss”) og beskriver hvordan vi håndterer kanselleringer og eventuelle refusjoner for våre digitale abonnementstjenester. Cleverly leverer skreddersydde nettsider, hosting, vedlikehold og løpende support. Vi selger ikke fysiske produkter, og det er derfor ingen varer å returnere eller sende i retur.
2. Angrerett for forbrukere
For privatkunder (forbrukere) gjelder angrerettloven. Du har 14 dagers angrerett fra datoen du inngår avtalen. Siden leveransen er en digital tjeneste som tilpasses hvert enkelt prosjekt, starter vi normalt arbeidet kort tid etter bestilling. Ved å be oss om å starte leveransen før angrefristen utløper, samtykker du til at angreretten kan bortfalle for den delen av tjenesten som allerede er levert. Dersom du likevel benytter angreretten innen fristen, vil du bli fakturert for den andelen av arbeidet som er utført frem til tidspunktet vi mottar din skriftlige kansellering.
3. Kansellering av abonnement
Abonnementet kan sies opp med 30 dagers skriftlig varsel. Tjenestene løper ut inneværende fakturaperiode. Dersom du ønsker at vi stopper arbeidet eller fjerner siden før perioden er over, gjør vi det etter avtale, men betalt abonnementsbeløp refunderes ikke for perioden som allerede er påbegynt. Profesjonelle tilleggstjenester og særskilt bestilt utviklingsarbeid følger egne avtaler.
4. Refusjoner
Refusjon vurderes kun der angrerett er brukt innen fristen, eller dersom vi ikke leverer det som er avtalt. I de tilfellene vi godkjenner refusjon:
- Beregner vi refusjonsbeløpet etter fradrag for arbeid og kostnader som allerede er levert.
- Betaler vi ut refusjonen til samme betalingsmiddel som ble brukt ved bestilling.
- Behandler vi utbetaling normalt innen 14 dager etter at krav om refusjon er godkjent.
Ingen refusjon gis for perioder som allerede er fakturert og levert etter at angrefristen er utløpt, eller for tjenester som er levert i sin helhet etter uttrykkelig samtykke.
5. Leveranse og tilgang
Ved oppsigelse eller kansellering fjerner vi tilgang til hosting, vedlikehold og tilknyttede tjenester når avtalt sluttdato nås. Du kan be om eksport av innhold som du selv eier, for eksempel tekst og bilder du har gitt oss. Kreative konsepter, kildekode og systemoppsett utviklet av Cleverly inngår i vår løpende leveranse og overføres ikke med mindre det er avtalt skriftlig på forhånd.
6. Hvordan du kontakter oss
Alle henvendelser om angrerett, kansellering eller refusjon må sendes skriftlig til support@cleverly.no. Oppgi navn, organisasjon, avtalenummer (hvis tilgjengelig) og beskriv hva du ønsker å kansellere eller få refundert. Vi svarer innen 5 virkedager og veileder deg videre i prosessen.
7. Endringer i policyen
Vi kan oppdatere denne policyen ved behov, for eksempel hvis lovverket endrer seg. Vesentlige endringer varsles via e-post eller på cleverly.no minst 14 dager før de trer i kraft. Fortsatt bruk av tjenestene etter ikrafttredelse innebærer at du godtar den oppdaterte policyen.